Thursday, March 29, 2012

Thursday, March 22, 2012

tafsiran aku tentang rasa :)

Saya dedikasikan entry ini khas buat awak.
Terima kasih kerana hadir sebagai seorang teman 
yang
banyak membantu, mendengar dan menasihati.
Saya harap suatu hari awaklah tulang belakang saya, imam saya dan pembimbing saya.
Semoga awaklah orangnya.
Dapat menghalalkan suatu hubungan yang suci. 
Semoga Allah S.W.T meredhai ikatan ini.
~Amin~
_______________________________________________________


Aku tersesat 
Menuju hatimu
Beri aku jalan yang indah
Ijinkan ku lepas penatku
'tuk sejenak lelap di bahumu

---> Aku tak tahu, ke mana hala aku nak tuju. Secara jujurkan, di awal perkenalan aku tiada apa-apa perasaan buat kamu. Setelah bebrapa tahun aku mengenalimu, kau meluahkan rasa terhadap aku. baru aku sedar, selama ini kau turut berada di sini aku ketika aku berada di dalam kesusahan. Aku sering meminta pertolonganmu tika aku perlukan sedikit nasihat. Aku bersandar untuk mendapatklan sedikit kekuatan. Aku mula menilai setiap butir bicara yang kau keluarkan. Aku ingat kau hanya berjenaka cuma. Dari dulu, kau tidak pernah serius. Tapi aku tahut tika kau mula serius. Aku gerun semua itu. Aku suka kau seadanya. Dulu aku banyak cerita dekat kau macam-macam. Kau mendengar, kau turut memberi nasihat. Semoga lepas ni kau sanggup beri bahu untuk aku terus bersandar :)


Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

---> Tuhanku, kau dekatkanlah hati kami, satukanlah hati kami jua. Cinta dan kasih ini hanya aku persembahkan buatMu dan insan yang aku sayang.  Semoga dua hati ini menuju suatu gerbang yang suci murni. Ku berharap agar ikatan ini akan tetap berkekalan sehingga akhir nanti.  Cinta aku yang pertama hanya padaMU Ya Allah, cinta aku seterusnya pada Islam...kemudian cinta sesama manusia dengan berkat dan takdirMu Ya Allah. Kau lindungilah aku dari segala keburukan, kau peliharakanlah hubungan ini Ya Allah. Semoga aku tetap menjadi pencintaMu jua. Cinta kau terhadap dia dengan doa restuMu. Aku mohon kepadaMu Ya Allah, kau satukanlah hubungan ini menuju satu ikatan yang suci. Insyallah :)

Tentang cinta, yang datang perlahan
Membuatku takut kehilangan
Ku titipkan cahaya terang
Tak padam di dera goda dan masa

---> Aku kenal dia sudah lama. Tapi perasaan itu datang secara perlahan, tanpa aku sedari. Sekarang ia terus meresap ke dalam hati. Aku tak sedar itu semua. Tapi setelah kau meluahkan segalanya, betapa bertuah aku mendengarnya dari kau sendiri. Semoga perkenalan yang hampir mencecah lima tahun ini membuatkan aku mengenal hati budimu. Alhamdulillah sebab aku bisa mengenalimu :)


Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

---> Jika diizin Allah S.W.T, semoga semua berkekalan hingga ke akhir zaman. Kau lindungilah cinta ini. kau lindungilah rasa sayang ini. Segalanya bergantung kepada takdir yang kau tuliskan buat kami. Kau adalah Yang Maha Mengetahui segalanya :)



Sunday, March 18, 2012

nak jugak macam ni :)

boleh tak request pada bakal husband ke tunang ke
saya nak macam ni boleh tak?
it just simple. but made by habbib jewel.
emas putih for merisik and cincin emas for engagement ring :) so sweet
by the way, teringin nak gunakan fresh flower masa kawin. 
mentang-mentang umah dah dekat ngan cameron highland
sennag nak petik kat atas bukit tu
nak petik kena guna fulus jugak
Cik Fatin kata nak sponsor tuh ! I'm waiting dear :)

p/s : ni penangan masa majlis tunang kak ja and kenduri kawin kak aini :) hihihi



congratulation to all of you

Konvokesyen Institut Pendidikan Guru
Kemeterian Pelajaran Malaysia
12-14 Mac 2012
__________________________________________________________

congratulation to all seniors that convo at PICC a few days ago
To my big brother that I have
Happy day bro
We are always cliffordian and physical and health education teacher
Since there we meet until at IPG
2002 ---> 2012
my bro ---> Norazlan

this is my sister from IPIK
I know her since we are standing for cliffordian also
my lovely sister---> Nor Fatihah Suhada

this is Abang Din
always help me when I face any problem.
Big thanks to Abg Din :)

this is Abang Wan and Abang Din
Abang Wan is the first person that we meet when we start with orentation July 2007
He also help us from starting to be here :)

My beloved friend with her future husband and her niece
Insyirah looks really cute.

My beloved friend and her future husband family's
Happily ever after friend.
I'm waiting for you invitation card :) hahaha

For those who become a teacher
Good luck to teach your students.
Be a good teacher always.